Hitman Absolution

Hitman Absolution

Malo sam se plašio kako će ova igra na kraju ispasti. Svedoci smo "umekšavanja" iole ozbiljnih i kompleksnih franšiza kako bi se približilo široj publici. Na sreću, to ovde nije slučaj, ali ipak postoji linija sa manje otpora. O tome ću kasnije...

Hitman, ili agent 47, je prava mašina za ubijanje i u ovom nastavku. Njegove metode su raznovrsne, beskompromisne i brutalne. U Absolution je dokazao da u njemu nema ničega što bi smatrali ljudskim. Nema emocija, saosećajnosti, nema ničega... Već na početku dolazi da ubije Dajanu koja se tušira iza staklenog paravana. Sama atmosfera je nabijena erotikom... do trenutka dok 47 ne izvadi svoje Silverballerse i ne ispali hice u nju kroz staklo. Treba se podsetiti da ga je upravo Dajana u Blood Money probudila iz kome prouzrokovane drogom, i to poljupcem.
Sa druge strane, nesebično se bori da spase Viktoriju iz kandži Agencije. U svakom slučaju ne treba da tražimo moralnu stranu 47-ce, on je i "napravljen" samo da bi ubijao.



U igri agent 47 sreće razne likove i uglavnom svima pre ili kasnije dolazi glave. Priča i karakterizacija likova su na vrhunskom nivou. Tačno ćete znati motive i namere svakog od njih. Tu je korumpirani šerif Skurky, zatim "biznismen" Dekster i njegova desna ruka Lejla. Tu je šef Agencije Trejvis i iztetovirana sekretarica Džejd. Dalje, Birdie, lik koji živi u autobusu sa golubovima koji, pretpostavljate vrše nuždu gde stignu unutra. Saints, grupa devojaka-ubica obučena u lateks korsete u čizmama do iznad kolena sa visokom štiklom i maramama na glavi kakve nose opatice, samo što umesto krsta nose najraznovrsniji arsenal naoružanja. Dve od njih su očigledno sa ovih prostora sudeći prema imenu i prezimenu.
Ovde treba napomenuti da ni protivnici agenta 47 nisu cvećke. U jednoj misiji će pobiti sve opatice dečijeg prihvatilišta.



Grafika u novom Hitmenu je odlična, možda ne nešto najbolje što smo imali prilike da vidimo, ali odlična. Detalja ima dosta i mnogi se mogu upotrebiti. S obzirom da se veći deo vremena provodi u šunjanju količina predmeta postaje veoma očigledna. Interesantno da ameri vole da bacaju pikavce u ventilacione otvore, pošto u svaki u koji je ćelavi agent ušao nije bio bez gomile pikavaca.

Svaki nivo ima gomilu predmeta, stvari koje agent 47 treba da uzme. To mogu biti cigle, francuski ključevi, flaše i sl. Svi oni otključavaju svoje mesto na listi u meniju. Pored ovih predmeta treba pokupiti razno oružje po nivoima i prerušiti se u razne garderobe. Sve ovo postaje otključano na kraju svakog nivoa.



Lokacije su izbalansirane. Ako nas je prijatno iznenadila optimizacija Blood Moneya u misiji za vreme karnevala sa gomilom ljudi na ulicama, šta reći ovde za misiju koja se dešava u vreme kineske Nove Godine? Ogromna količina ljudi raznih "profila" od kojih možete pozajmiti garderobu a da frejmrejt ne opadne ni za jedan frejm. Uopšte, nisam primetio nikakvo kočenje igre bez obzira da li je to bilo u zapaljenom skladištu sa ogromnom količinom dima, vili na obali mora u jesen sa kasnim suncem koje pravi one senke ili u zabačenom pustinjskom naselju drvoseča na kome vetar nosi pesak a koji krije mnogo, mnogo više. Nema šta, novi Glečer motor radi k'o sat.

U zavisnosti na način rešavanja misija i pristupu igri, dobijaćete poene i ocenu po završetku svakog nivoa. Za tihi pristup i eliminaciju samo meta dobijaćete više poena. Dok za svako "provaljivanje" od strane NPC likova, nepotrebnu eliminaciju NPC-a, nesakrivanje likvidiranih i sl. dobijaćete negativne poene. Na kraju nivoa dobijate ocenu. Ja moram da se pohvalim da sam skoro sve nivoe prešao kao profesional, tek nekoliko kao veteran. Ova igra i nije zamišljena kao neki CoD.



Protivnici su od sjaja do očaja. Ima kada će proći pored vas i neće vas primetiti a ima kada ćete se dobro pomučiti da biste se negde provukli. Na mapi su svi NPC likovi obeleženi markerom sa pravcem u kome gledaju. Ako nisu preterano zainteresovani za vaše akcije, onda su bele boje. Ako su ih vaše akcije malo zaintrigirale onda su žute. Dalje, preko narandžaste do crvene a tu ćete ih se teško otresti. Heat level smanjujete tako što se sakrijete u ventilacioni otvor, ormar, kontejner ili neku sličnu kutiju, ili se preobučete u drugu "klasu" NPC likova.



Mete se mogu likvidirati na više načina. Za svaku metu ima više načina za likvidaciju. Recimo, kineskog mafijaša možete staviti eksploziv ispod njegovog auta, aktivirati alarm i čekati da dođe a onda BOOOM. Zatim, prerušite se u njegovog dilera i date mu dozu koja će mu ujedno biti i poslednja. Dalje, možete se popeti na zgradu preko puta i jednim preciznim snajperskim hicem osloboditi svet još jednog negativca. A možete krenuti kao slon u staklorezačkoj radnji, pobiti sve što vam istrči pred nišan ali onda računajte na brdo negativnih poena. U igri je uveden sistem instinkta koji kada se aktivira pomaže vam da vidite stvari koje vam mogu pomoći da se rešite meta na najbezbolniji način. Pored toga, možete ga koristiti i da "iskulirate" likove iste klase kao ona u koju ste prerušeni. Dodat je i sistem tagovanja protivnika koje onda u slowmo  likvidirate, po meni nepotrebno.



Igra se završava tako što šef stanice policije kači papir na kome je "mister X", u ovom slučaju znak pitanja, i pita se ko je to zapravo. Na vrata mu upada Birdie i nudi informacije uz odgovarajuću nadoknadu. I bez ovoga bilo bi glupo verovati da nastavka neće biti. Ovaj naslov je svakako opravdao očekivanja i toplo ga preporučujem svim pravim fanovima serijala. Jeste da igru možete preći i kao najklasičniji šuter ali koja je onda draž. Prava draž je preći igru i eliminisati samo mete a to nije nimalo lako.

Gamer ITstreet
rating
10/10

 
  Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
Pregledano 614 put/a  comments      Nema Komentara  comments 

Baš nam vaš komentar fali

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena sa *

Blog podržava gravatare kao lični potpis

HTML kod nije dozvoljen

Komentar je ograničen na 600 karaktera


Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.